dosh

 

 Управління освіти

dosh

  Нормативно-правова база

dosh  ЦПРПП

Gallery Icon Заклади загальної середньої освіти

Contact IconЗаклади дошкільної освіти

dosh

Позашкільні заклади

Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта

Contact IconІРЦ

Contact Icon

Дистанційне навчання

Contact Icon

Публічні закупівлі

Конкурс розробок практичних завдань для кейсу методичних матеріалів «Інженерний тиждень – 2021»

З метою ознайомлення педагогічної громадськості з інноваційними освітніми технологіями, необхідними для реалізації концептуальних засад Нової української школи, розвитку напрямів STEM-освіти  державна наукова установа   «Інститут модернізації   змісту світи» запрошує  педагогічних працівників взяти участь у конкурсі розробки практичних завдань для кейсу методичних матеріалів «Інженерний тиждень – 2021».Участь у конкурсі безкоштовна.

За результатами конкурсу організаторами буде відібрано 16 завдань, які увійдуть до кейсу методичних матеріалів «Інженерний тиждень – 2021». Педагоги-переможці отримають сертифікати та грошові винагороди (за сприяння ГО «Про.Про.Лаб»). Авторство буде зазначено на бланках завдань і сайті проєкту ( https://engineeringweek.org.ua).

Детальніше з умовами конкурсу та прикладами завдань «Інженерний тиждень – 2020» можна ознайомитися за посиланням:  https://bit.ly/2MDWXw6

Додаткові запитання надсилайте на поштову скриньку  engineeringweekua@gmail.com

Матеріали  на конкурс приймаються до 31 серпня 2020 року.

28 червня – День Конституції України

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо відзначення 24-ї річниці Конституції України

Джерелом права будь-якої держави є Конституція. Її ще називають Основним законом, який закладає підґрунтя організації і діяльності держави та формування у ній громадянського суспільства. Конституція – це своєрідний суспільний договір, у якому народ визначає основні напрями свого подальшого розвитку та існування, гарантії прав і свобод громадян у суспільстві. Україна свого часу створила першу європейську конституцію – «Пакти і Конституції прав і вольностей Війська Запорозького» Пилипа Орлика. Цей документ на десятки років випередив розвиток західноєвропейської правової думки, заклавши дійсно демократичне підґрунтя в процесі українського державотворення.

Вагомий внесок у розвиток українського конституціоналізму зробили Універсали Центральної Ради. Якщо I, II та III Універсали виходили з того, що Україна – це автономія у складі федеративної Росії, то IV Універсал, прийнятий 22 січня 1918 року, офіційно проголошував незалежність Української Народної Республіки. 29 квітня 1918 року Центральною Радою було ухвалено проект Конституції Української Народної Республіки і обрано Михайла Грушевського Президентом УНР. Проте через історичні обставини ця Конституція так і не набула чинності.

У світовій історії засновником європейського конституціоналізму вважають середньовічну Англію, яка, до речі, й досі не має свого основного закону як кодифікованої конституції – єдиного цілісного документу із внутрішньою структурою. Однак, саме українці створили предтечу європейських конституцій. В 1991 році, здобувши державну незалежність, ми отримали ще один шанс побудувати вільне і демократичне суспільство.

   Історія українського державотворення певною мірою непослідовна. Конституція Пилипа Орлика створювалась у засланні для держави, якої фактично не існувало. Чотири радянські конституції, попри усталений стереотип, що «вони були непогані, але не виконувались», – не були конституціями, як такими, взагалі. Вони не несли юридичного підґрунтя для інших законодавчих актів та не реалізовували, наприклад, принципу розподілу влади.

     Саме тому Конституція незалежної України стала, насамперед, правовим актом держави і символом громадянського суспільства. Діюча нині Конституція України набрала чинності з дня її ухвалення Верховною Радою України – 28 червня 1996 року.

     День Конституції ми не повинні сприймати як свято на честь створення нормативного акту. Ми маємо розцінювати його як День затвердження наших прав і свобод. День ствердження того, як зазначено у статті 3 Конституції України, що «людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю».

     З метою належного відзначення Дня Конституції України в умовах епідеміологічної ситуації в Київській області упродовж травня – червня 2020 року рекомендуємо:

  1. Організувати перегляд відеоматеріалів та тематичних документальних фільмів на сайтах відеохостингу:
  1. Провести онлайн-вікторини, «Книжкові флешмоби» із зачитуванням статтей Конституції під гаслом «Я ♥ Конституцію» в синхронному часі на застосунках для відеоконференцій (Zoom, Google Meet, Microsoft Teams)
  2. Організувати конкурс відео звернень учнів, батьків, вчителів на сторінках соціальних мереж (Facebook, WhatsApp, Instagram, Tik Tok)
  3. Запустити челендж до дня Конституції України у соціальних мережах «Знаю, поважаю Конституцію»
  4. Залучити учнів та батьків до участі у віртуальних екскурсіях та виставках за посиланнями:

 http://library.te.ua/2020/06/11/news20-094virt/

 https://baturin-capital.gov.ua/news/142-exkursia.html

 http://www.ccu.gov.ua/publikaciya/virtualna-ekskursiya

 https://www.rada.gov.ua/news/Virtualna_ekskursiya/

 http://virtual.nmiu.com.ua/

  1. Підготувати та розмістити на сайтах шкіл матеріали для використання при організації та проведенні віртуальних заходів.
  2. Інформацію про проведені заходи оприлюднити у засобах масової інформації, на web-ресурсах закладів освіти та місцевих органів управління освітою.

ЗНО з математики: напередодні тестування

ЗНО з математики: напередодні тестування

У четвер, 25 червня в Україні розпочинається основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання. У 2020 році програму проведення зовнішнього оцінювання відкриває тест з математики.

Тест входить до трійки найбільш популярних предметів серед випускників шкіл. До участі у тестуванні зареєстровано понад 186 тисяч осіб.

Проведення тесту розпочнеться об 11 годині. Вхід до пунктів тестування триватиме до 10.50.

Для допуску до пункту тестування учаснику обов'язково необхідно мати при собі запрошення-перепустку, оригінал сертифіката учасника ЗНО та оригінал документа, серія та номер якого зазначені в сертифікаті.

Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики у 2020 році складається із 35 завдань чотирьох форм, на виконання яких учасникам буде відведено 180 хвилин.

Результат виконання завдань №1-30, 33 та 34 за вибором випускника може бути зарахований якдержавна підсумкова атестація з математики. Результат виконання завдань всього тесту буде використовуватися під час прийому до закладів вищої освіти України.

Максимальна кількість тестових балів, яку може отримати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання №1-30, №33 та №34, що будуть зараховуватися як державна підсумкова атестація, дорівнює 52 балам.

Максимальна кількість тестових балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту - 62 бали.

Під час тестування учасник не може мати при собі будь-яких засобів зв’язку, пристроїв зчитування, оброблення, збереження та відтворення інформації, а також друкованих і рукописних матеріалів, що не передбачені процедурою тестування.

З метою підготовки до тестування учасники ЗНО можуть скористатись наступними матеріалами:

МОН винесло на обговорення положення про дистанційну форму навчання

Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення проєкт положення про дистанційну форму здобуття загальної середньої освіти.

Проєкт розмістили на сайті міністерства.

Як зазначають у відомстві, положення має врегулювати проведення дистанційного навчання у школах за двома напрямами:

  • дистанційна форма як окрема форма здобуття освіти;
  • використання технологій дистанційного навчання під час організації здобуття освіти за різними формами (денною, вечірньою, заочною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою), педагогічним патронажем).

“Планується спрощення процедур організації дистанційного навчання для закладів освіти і здобувачів освіти, які бажають навчатися дистанційно. У тексті проєкту акта враховано особливості дистанційного навчання під час карантину, а також передбачено умови для реалізації змішаного навчання.

Проєктом акта не передбачено положення щодо оплати праці, наповнюваності класів (груп), штатного розпису, оскільки ці питання належать до предмета регулювання інших нормативних актів”, – пояснили у МОН.

Ознайомитись із проєктом можна у документі нижче:

 

Завантажити документ

Пропозиції та зауваження можна надсилати електронним листом до 21 липня на storchak@mon.gov.ua з темою “Громадське обговорення”.

Нагадаємо, посібник від ГО “Смарт освіта” із методичними рекомендаціями для початкової, основної та старшої шкіл щодо дистанційного навчання отримав схвалення Міністерством освіти і науки для використання в школах.

Дивіться також наш розділ про дистанційну освіту