Як зацікавити учнів вивченням таких складних предметів, як математика, фізика, інформатика?
Одним зі способів є проведення тематичних тижнів, у випадку нашого ліцею – місячника математики, фізики і інформатики.
Уже традиційно після канікул, у січні місяці, вчителі Академічного ліцею №3 Обухівської міської ради разом з учнями проводять місячник предметів фізико-математичного циклу. Не виняток – січень 2020 року. Розпочався місячник відкритим уроком -турніром «ЇЇ величність фізика», проведеним у 7-А, Б, Г класах молодим спеціалістом фізики Бліндар Вікторією Миколаївною. Дух змагань, цікаві конкурси й завдання, змусили учнів подивитись на вивчення фізики іншим поглядом – як то кажуть, «З Ейнштейном в рюкзаку світом подорожувати легко». Та стати розумником Ейнштейном не так просто – процес вивчення фізики вимагає зусиль, зосередженості, систематичності, роботи кожного дня. Для чого це нам? – запитали діти, й знайшли відповіді на своє запитання самі, прийнявши участь у конкурсі малюнків «Фізика навколо нас». Конкурс був організований й проведений активною й творчою Бліндар В.М. – пошук ідей й їх втілення в малюнки призвів до перегляду учнями свого ставлення до важливості предмета фізика у житті людини – виявляється, фізика завжди з нами, поруч, кожної миті, кожної години, кожного дня. Все життя. Просто не прийнято відмічати, що й тут фізика, знову фізика. Люди користуються здобутками науки, щодня, від телевізора, лампи, мікрохвильовки, мобільного телефона до кнопки ліфта, зважування овочів, прийняття душу, сидіння в кріслі, тощо.
Усний журнал «Видатні українці-фізики», організований й озвучений учнями 10-В та 11-Г класів під керівництвом Гайдаєнко Софії Василівни змусив дітей замислитись про важливість навчання й дотримання курсу на ціль в житті людини: від ідеї до її реалізації інколи проходить ціле життя, з його уроками, проблемами, випробуваннями, війнами, хворобами. З розглянутих історій людської долі науковця діти дізнались, що життєвий шлях людини науковця частіше був неуспішним, вкривався цілою низкою проблем через політичні думки, переконання, породжуючи низку проблем, арештів, вироків. Та це не ставало завадою для них втілити свою ідею в життя, навпаки, з’являлось прагнення зробити все для того, щоб геніальний винахід чи знання залишились людям, людству, фізиці.
Відкриті уроки «Початкові відомості про речовину» (Гайдаєнко С.В. для 8-А, Г класів) та «Подорож в мікросвіт» ( Косюга Т.М. для 10-А, Б класів) пройшли активно, весело, цікаво, принісши враження й позитивні емоції для всіх, як для вчителів, так і для учнів. Уявити себе атомом, електроном чи молекулою, побути мешканцем мікросвіту чи уявити світ без прояву сил взаємодії між частинками – складно, та можливо, важко й водночас цікаво, захопливо.
Вчитель математики Бондаренко Л.І. провела урок-конференцію «Екскурсія в історію математики» для 9-Б класу. Конференція пройшла цікаво, з активною участю всіх учнів класу. Учні 6-д та 6-а класів завдяки вчителю математики Ішутко В. М. прийняли участь в «математичному лото», змагалися в швидкості орієнтування на координатній прямій. Цікаві захопливі уроки математики провела Рощина І.Ф., розкривши всі секрети розкладання многочленів на множники (7-Б), організувавши подорож в країну трикутників (7-Д) й показавши деякі способи розв’язування вправ з параметрами (11-в).
У рамках місячника вчителями фізики, математики та інформатики були проведені нестандартні уроки-аукціони з геометрії Макаренко С. В. (10-а), урок математичний бій (5-в), математичні естафети Григоренко С.С., уроки-бесіди з інформатики «Кібербулінг» 9-Д Григоренко С.С., вікторини з фізики Федорова О.М. (9-Д, 9-В), інтелектуально-розважальні ігри з інформатики «хто зверху» Бондаренко Л.І. Заходи місячника математики, фізики, інформатики пройшли весело, цікаво, принесли позитивні емоції як учасникам, так і глядачам та членам журі, багатьох учнів змусили проявити свій потенціал і активність на уроці, зайвий раз переконуючи всіх в тому, що граючись легко вчитись.