dosh

 

 Управління освіти

dosh

  Нормативно-правова база

dosh  ЦПРПП

Gallery Icon Заклади загальної середньої освіти

Contact IconЗаклади дошкільної освіти

dosh

Позашкільні заклади

Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта

Contact IconІРЦ

Contact Icon

Дистанційне навчання

Contact Icon

Публічні закупівлі

Відбулося засідання атестаційної комісії ІІ рівня управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради

 

 С 1

 9 квітня 2021 року в режимі онлайн (Zoom) відбулося засідання атестаційної комісії ІІ рівня управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області. На засіданні були присутні 13 членів атестаційної  комісії відповідно до наказу управління освіти №51 від 25 лютого 2021 р.

 Атестаційною комісією ІІ рівня в 2020/2021 навчальному році атестуються такі категорії педагогічних працівників  закладів освіти Обухівської МТГ:

  • на присвоєння педагогічного звання «учитель-методист» − 7;
  • на присвоєння педагогічного звання «старший учитель» − 9;
  • на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» −15;
  • на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії» − 1;
  • на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст І категорії» − 2;
  • на підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєного педагогічного звання «учитель-методист» − 16;
  • на підтвердження раніше присвоєного педагогічного звання «учитель-методист», «вихователь-методист», «керівник гуртка-методист» − 5;
  • на підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєного педагогічного звання «старший учитель», «старший вихователь» − 22;
  • на підтвердження раніше присвоєного педагогічного звання «старший учитель» − 3;
  • на підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» − 10;
  • на відповідність займаній посаді керівників закладів освіти – 21. 

Усього – 107 осіб.

Голова атестаційної комісії Олена Коломієць наголосила присутнім на тому, що під час вивчення досвіду роботи педагогічних працівників та управлінської діяльності керівників, їх заступників, керувалися вимогами Типового положення про атестацію педагогічних працівників (наказ МОН України від 06.10.2010 № 930); також зауважила на виконанні вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту». 

 Результатом вивчення досвіду є:

  • методичні розробки та залікові книжки − на присвоєннята на підтвердження педагогічного звання «учитель-методист» − згідно з протоколом засідання науково-методичної ради КНЗ КОР «КОІПОПК» №1 від 04.02.2021 р., №2 від 18.03.2021 р., №5 від 24.12.2020 р.;
  • узагальнені матеріали − на відповідність займаній посаді керівників закладів освіти − відповідно до наказу управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради №201 від 20.10.2020 р., додаток 3;
  • методичні картки відповідно до наказу управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради №161 від 04.09.2020 р., додаток 3 − усі педагогічні працівники.

Атестаційною комісією було проаналізовано існуючі та потенційні можливості кожного педагога, результативність їх освітньої діяльності в міжатестаційний період. Усі педагогічні працівники відзначились високою активністю та значними результатами методичної діяльності, фаховою та педагогічною майстерністю. Аналіз підсумків атестації свідчить про професійне зростання педагогів Обухівської МТГ. Цьому сприяла ціла низка обставин, у тому числі різноманітність форм методичної роботи, спрямованої на виявлення, вивчення та поширення досвіду через семінари, бінарні заняття, виховні заходи, тощо. 

 Досконало вивчивши результати педагогічної діяльності педагогічних працівників Обухівської МТГ, атестаційною комісією ІІ рівня ухвалено рішення про відповідність займаним посадам та присвоєння/підтвердження кваліфікаційних категорій і педагогічних звань (протокол №3 від 09.04.2021 р.).

 У підсумку засідання атестаційної комісії ІІ рівня голова атестаційної комісії Олена Коломієць привітала усіх педагогічних працівників з успішною атестацією та подякувала за плідну та результативну роботу. 

 

 С 2  С6

Вітання

Дорогі жінки, вітаємо вас з прийдешнім Міжнародним жіночим днем! Від усього серця бажаємо завжди літати, як ластівка, бути такими ж ніжними, але одночасно пробивними і цілеспрямованими, як пролісок, цвісти і пахнути, як троянди, наповнювати всіх радістю і натхненням, як легкий вітерець! Також бажаємо вам тепла й любові в серцях, чудового настрою і прекрасного самопочуття. Весняного позитиву в житті, море емоцій, оригінальних подарунків і неймовірних вражень!
Зі святом вас, найчарівніші!

З повагою колектив управління освіти

Використання в ЗЗСО е-щоденників та е-журналів

Питання впровадження в освітній процес електронних щоденників та журналів є надзвичайно актуальним в умовах дистанційного навчання, тому пропонуємо до вашої уваги кращий фаховий досвід використання електронних ресурсів у освітньому середовищі закладів ЗЗСО Київщини та нормативну базу щодо запровадження класного журналу лише в електронній формі.

З матераіалами можна ознайомитися ТУТ

 

Як сформувати якісну систему освіти в школі?

STATE SERVICE OF EDUCATION QUALITY OF UKRAINE

При формуванні внутрішньої системи забезпечення якості освіти школи можуть орієнтуватися на вимоги та критерії, що застосовуються під час проведення інституційних аудитів. Найбільше уваги слід приділити самооцінюванню школи, адже отримані відомості лягають в основу розроблення стратегії розвитку закладу освіти. На допомогу педагогічним колективам методичні рекомендації, нормативні документи, роз′яснення, абетка для директора та багато іншого за покликанням: http://obmetportal.at.ua/index/dpa_zno/0-19


 

Для довідки.

Що таке внутрішня система забезпечення якості освіти?

Міністерство освіти і науки спільно з Державною службою якості освіти розробило Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти, зорієнтовані на допомогу школам у внутрішньому забезпеченні якісної освіти. Згідно з документом, система забезпечення якісної освіти в школі повинна мати не лише зовнішні стимули (ЗНО, інституційний аудит, атестацію та сертифікацію педагогічних працівників тощо), а й внутрішні інструменти.

Внутрішня система забезпечення якості освіти – це сукупність умов, процедур і заходів у закладі освіти, що забезпечують ефективність освітніх та управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість результатів навчання учнів, забезпечують формування їхніх ключових компетентностей, а також сприяють усебічному розвитку особистості учнів.

На думку розробників Методичних рекомендацій, існування такої внутрішньої системи в школах дозволить підвищити якість освітніх послуг, довіру до результатів навчання, постійно вдосконалювати освітнє середовище, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність, управлінські процеси тощо.

 

Які етапи передбачає процес формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти?

У Методичних рекомендаціях запропоновано три обов'язкові етапи формування внутрішньої системи забезпечення якості:

1. визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

2. забезпечення функціонування цих компонентів;

3. самооцінювання освітніх та управлінських процесів закладу освіти для їх подальшого вдосконалення.

 

Які компоненти може містити внутрішня система забезпечення якості освіти?

Згідно з Методичними рекомендаціями, внутрішня система забезпечення якості освіти може містити компоненти, перелік яких визначено в ч.3 ст.41 Закону України «Про освіту», а саме:

  • стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;
  • систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;
  • забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;
  • забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
  • створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
  • інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.

 

Якою повинна бути процедура визначення цих компонентів?

Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти є першим етапом її формування. Відтак у Методичних рекомендаціях цьому питанню присвячено доволі багато уваги.

Зокрема, для забезпечення комплексного розгляду питань, пов'язаних з формуванням внутрішньої системи забезпечення якості освіти, рекомендовано створити робочу групу, до складу якої доцільно включити:

  • керівника закладу освіти;
  • його заступників;
  • учнів;
  • батьків;
  • експертів у сфері загальної середньої освіти та управління;
  • представників місцевої громади тощо.

Завданням цієї робочої групи є колегіальне розроблення стратегії (політики) Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, яке може визначати:

цілі внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
її компоненти (окремої уваги потребує визначення стратегії і процедур забезпечення якості освіти);
періодичність і механізм самооцінювання, а саме:
● опис правил і критеріїв самооцінювання внутрішніх компонентів;

● вимірювальні показники результатів, на які впливатимуть освітні та управлінські процеси;

● методи збору інформації.

Обрані робочою групою компоненти внутрішньої системи забезпечення якості освіти рекомендовано згрупувати в Положенні за чотирма напрямами освітньої діяльності закладу освіти, як це визначено в п.6 Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти:

  • освітнє середовище;
  • система оцінювання здобувачів освіти;
  • педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти;
  • управлінські процеси закладу освіти.

Таке групування, на думку авторів Методичних рекомендацій, дозволить порівняти результати зовнішнього оцінювання та самооцінювання.

Виходячи зі змісту Методичних рекомендацій, процедура розроблення та затвердження Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти має пройти такі етапи:

1. Створення робочої групи.

2. Розроблення проєкту Положення.

3. Попереднє обговорення проєкту Положення за участю представників педагогічного та учнівського колективів, батьків.

4. Доопрацювання проєкту Положення (у разі наявності обґрунтованих і доцільних пропозицій і зауважень).

5. Схвалення Положення педагогічною радою закладу освіти.

6. Ознайомлення учасників освітнього процесу зі стратегією (політикою) забезпечення якості освіти та процедурами її втілення.

7. Оприлюднення Положення на вебсайті закладу освіти, а в разі відсутності – на вебсайті його засновника.

 

Які компоненти внутрішньої системи забезпечення якості освіти є обов'язковими?

Згідно з Методичними рекомендаціями, заклад освіти може обрати власний підхід до формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти, керуючись власною академічною та організаційною автономією.

Зазначаючи, що при цьому потрібно врахувати компоненти визначені у ч.3 ст.41 Закону України «Про освіту», автори Методичних рекомендацій, вочевидь, мають на увазі, що заклад освіти самостійно обирає, які з них використовувати, а які ні.

Окрім цього, заклад освіти може визначити інші заходи, які забезпечують якість освіти, навіть якщо їх немає в переліку.

Разом з цим, відповідно до ч.2 ст.42 Закону України «Про повну загальну середню освіту» визначено, що обов'язковими компонентами внутрішнього забезпечення якості освіти є:

  • механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • порядок виявлення та встановлення фактів її порушення;
  • види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності.

 

У який спосіб може бути забезпечене функціонування цих компонентів?

У Методичних рекомендаціях пропонують розпочати формування внутрішньої системи оцінювання з визначення Стратегії (політики) внутрішнього забезпечення якості освіти. Цей документ повинен:

  • фіксувати орієнтири функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • враховувати інтереси учасників освітнього процесу щодо якості освітніх послуг та реалізації інших їхніх прав;
  • враховувати засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності, визначені у ст.6 Закону України «Про освіту».

Розробляючи Стратегію, заклад освіти визначає і впроваджує її орієнтири, зважаючи на потреби учасників освітнього процесу й особливості діяльності закладу. Такими орієнтирами, для забезпечення яких розробляють Стратегію, можуть бути:

  • відповідність результатів навчання учнів державним стандартам освіти;
  • партнерство в навчанні та професійна взаємодія;
  • недискримінація;
  • запобігання та протидія булінгу (цькуванню);
  • академічна доброчесність під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності;
  • прозора та інформаційно відкрита діяльність закладу освіти;
  • умови для безперервного професійного зростання педагогічних працівників;
  • справедливе й об'єктивне оцінювання результатів навчання учнів, а також професійної діяльності педагогічних працівників;
  • академічна свобода педагогічних працівників.

 

Що таке самооцінювання і яку роль воно відіграє у внутрішній системі забезпечення якості освіти?

Самооцінювання – це процес вивчення й оцінювання ефективності функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти з метою вдосконалення освітніх та управлінських процесів.

Його можуть здійснювати відповідно до таких моделей:

  • щорічне комплексне самооцінювання (за всіма компонентами);
  • щорічне самооцінювання за певними напрямами освітньої діяльності, а також періодичне комплексне самооцінювання;
  • щорічне комплексне самооцінювання за окремими рівнями освіти, на яких заклад освіти провадить освітню діяльність (початкова, базова, профільна, середня освіта);
  • інша модель, визначена закладом освіти.

Комплексне самооцінювання якості освітніх та управлінських процесів рекомендують проводити після визначення всіх компонентів внутрішньої системи оцінювання якості освіти та закріплення їх у Положенні. Це допоможе з'ясувати обсяг роботи, яку необхідно провести для підвищення якості освітніх послуг.

Його рекомендують також проводити за один рік до проведення планового інституційного аудиту.

Інформація, отримана під час самооцінювання, може бути використана з метою:

прийняття відповідних управлінських рішень для вдосконалення внутрішньої системи оцінювання якості освіти;
визначення пріоритетних напрямів удосконалення освітніх та управлінських процесів закладу освіти;
аналізу тенденцій в освітній діяльності закладу освіти і коригування його річного плану роботи та / або стратегії розвитку закладу;
аналізу динаміки оцінювання освітньої діяльності закладу освіти педагогічними працівниками, учнями, батьками.


Автор: Роман Шандра, доцент ЛНУ ім. Івана Франка.

Джерело

 Офіційний сайт Державної служби якості освіти України