dosh

 

 Управління освіти

dosh

  Нормативно-правова база

dosh  ЦПРПП

Gallery Icon Заклади загальної середньої освіти

Contact IconЗаклади дошкільної освіти

dosh

Позашкільні заклади

Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта

Contact IconІРЦ

Contact Icon

Дистанційне навчання

Contact Icon

Публічні закупівлі

Креативне мислення учнів як навчально-методична проблема

 

Немає людей, більш допитливих, невагомих,

більш одержимих думками  про творчість, як учителі.

                                В.О.  Сухомлинський 

     22 березня 2017 року на базі навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – ліцей»  відбувся міський семінар-практикум вчителів української мови та літератури на тему «Креативне мислення учнів як навчально-методична проблема».

    У заході взяли участь:

Фесан Леся Петрівна – методист управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області.

Хоменко Надія Вікторівна – директор навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – ліцей» Обухівської міської ради Київської області.

   Форноляк Інна Володимирівна – заступник директора з навчально-виховної роботи навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – ліцей» Обухівської міської ради Київської області.

    Учителі української мови та літератури навчальних закладів міста Обухова. Усього – 18 чоловік.

    На початку семінару з вітальним словом до учасників звернулася директор навчального закладу Хоменко Надія Вікторівна.

    Теоретичну частину семінару розпочала учитель української мови та літератури, практичний психолог школи Черепинець Валентина Володимирівна доповіддю з елементами тренінгу з теми «Креативне мислення учнів як навчально-методична проблема» . У своєму виступі, який супроводжувався цікавою презентацією, Валентина Володимирівна розкрила психолого-дидактичні засади розвитку креативного мислення учнів різного віку, провела тренінгові та діагностичні завдання з учителями, завдяки яким вони змогли перевірити свій рівень креативності.

     Продовжили роботу семінару учні 5-8 класів (Пєтухова Мілана, Посохова Анна, Павліченко Юлія, Петросян Діана, Гулік Софія, Гаврилова Анастасія, Бацура Євгенія), які під керівництвом вчителя Чирикал Тетяни Петрівни презентували продукти своєї творчої діяльності на уроках української літератури. Учнівські роботи викликали емоційний відгук у педагогів.

     Далі до уваги учасників семінару творчою групою вчителів-словесників, зокрема Назаренко Т.В., Петрушиною Н.В. та Чирикал Т.П. було представлено творчі проекти, створені учнями різного віку  з використанням інформаційно-комунікаційних технологій на тему «…Хай прийдуть в гості Леся Українка, Франко, Шевченко і Сковорода…». Гості мали змогу насолодитися відеороликами про життя і творчість видатних постатей українців, відомих усьому світу, таких як Тарас Шевченко, Леся Українка, Ліна Костенко, Андрій Малишко та інші.

     Особливе захоплення учителів викликала відеовікторина, самостійно змонтована за допомогою спеціальних комп’ютерних програм та проведена учнем 7-А класу Собковим Миколою. У ході вікторини педагоги мали змогу перевірити свої фахові знання та отримати відеоконсультацію відомого українського мовознавця, автора підручників з української мови Олександра Авраменка.

     Насамкінець семінару гості мали змогу насолодитися співом шкільного ансамблю «Квіти України» (Кутинська Марта, Нараєвська Аліна, Фоменко Анастасія, Бешевець Дарʼя, Січкар Катерина), які виконали попурі за творами Т. Шевченка. Підготувала номер – музичний керівник Апонасевич В.Л.

     Підбиваючи підсумки семінару-практикуму, учасники відзначили необхідність використання інноваційних технологій з розвитку креативного мислення учнів на уроках української мови та літератури, адже такі уроки виробляють у них здатність творчо нестандартно мислити, генерувати ідеї, виховують широкі потреби та інтереси, навчають ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.

     Кожний учасник отримав методичні рекомендації щодо використання інтерактивних методів та форм навчання на уроках української мови та літератури, пам’ятки з описом сучасних технологій навчання та щодо розвитку творчих здібностей учнів.

     Усі учасники семінару обмінялися думками, висловили захоплення від побаченого, побажали колегам натхнення, здоров’я  і невичерпної творчої думки.