dosh

 

 Управління освіти

dosh

  Нормативно-правова база

dosh  ЦПРПП

Gallery Icon Заклади загальної середньої освіти

Contact IconЗаклади дошкільної освіти

dosh

Позашкільні заклади

Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта

Contact IconІРЦ

Contact Icon

Дистанційне навчання

Contact Icon

Публічні закупівлі

09 лютого 2017 року відбувся регіональний круглий стіл «Початкова освіта в контексті формування нової української школи»

09 лютого 2017 року на базі навчально-виховного комплексу «Гімназія – загальноосвітня школа І ступеня міста Обухова імені Володимира Мельника»  Обухівської міської ради відбувся регіональний круглий стіл«Початкова освіта в контексті формування нової української школи».

У роботі круглого столу взяли участь 44 особи:

  • Пащенко Дмитро Іванович, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної і початкової освіти та менеджменту КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;
  • Чабайовська Марія Іванівна,  кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української мови та методики навчання факультету педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова;
  • Мигаль Марина Леонтіївна, начальник управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради;
  • Ткаченко Любов Петрівна, завідувач відділу початкової освіти КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;
  • Запрошені фахівці початкової освіти Київської області: завідуючі методичними кабінетами (центрами) відділів (управлінь) освіти, методисти методичних кабінетів (центрів), директори загальноосвітніх навчальних закладів, заступники директорів з навчально-виховної роботи, вчителі-методисти.

Метою заходу було обговорення концептуальних засад нової української школи.

Для розгляду було запропоновано такі питання:

  1. Компетентнісний підхід до організації навчально-пізнавальної діяльності молодшого школяра.
  2. Педагогіка партнерства в контексті нової української школи.
  3. Виховання на цінностях як один із компонентів нової української школи.

З вітальним словом до учасників круглого столу звернулася начальник управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради М.Л. Мигаль, яка наголосила на важливості обговорюваної проблеми, розкрила власне бачення розвитку системи початкової освіти.

Цікавим для учасників семінару був науковий виступ доктора педагогічних наук, професора – Пащенка Д.І., який розкрив концептуальні засади реформування початкової школи та напрями їх реалізації, наголосив на проблемі підготовки майбутнього вчителя до роботи в умовах формування нової української школи.

Змістовний виступ М.І. Чабайовської, кандидата педагогічних наук, доцента, співавтора комплекту навчально-методичної літератури курсу за вибором «Я люблю Україну» та її рекомендації  щодо виховання національно свідомого громадянина України в процесі вивчення даного курсу в початковій школі особливо зацікавив присутніх і мотивував до співпраці.

Марія Іванівна наголосила, що процес національно-патріотичного виховання повинен бути системним, носити постійний характер. Програми навчальних предметів повинні бути поповнені матеріалами, які сприяли б вихованню школяра-патріота.

Прикладний характер з даного питання мали повідомлення вчителів початкових класів навчально-виховного комплексу «Гімназія – загальноосвітній навчальний заклад І ступеня міста Обухова імені Володимира Мельника» Мельник Л.В. та Омельченко Н.М з проблем реалізації міжпредметної інтеграції в роботі з молодшими школярами та використання інформаційних технологій в початковій школі.

Також вчителі Омельченко Н.М. та Тищук Т.О. запропонували учасникам круглого столу фрагменти навчальних занять з курсу «Я люблю Україну» у 2 та 3 класах.

В обговоренні питання «Компетентнісний підхід до організації навчально-пізнавальної діяльності молодшого школяра» взяли участь:

  • В.Г.Висторонський, завідувач науково-методичного центру управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, який поділився своїм баченням щодо ролі сучасної школи у розвитку дитини, формування ключових компетентностей, навичок критичного мислення;
  • М.І. Кальчук, вчитель початкових класів Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Обухівської райдержадміністрації, яка підкреслила роль інноваційної діяльності у формуванні компетентностей молодшого школяра;
  • О.І. Сивоконь, заступник директора з навчально-виховної роботи Боярської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Києво-Святошинської райдержадміністрації, котра наголосила на важливості формування предметної математичної компетентності в школі І ступеня.

Питання реалізації  концептуальної проблеми «Педагогіка партнерства в контексті нової української школи» обговорювалось з позиції вчителя початкових класів Броварської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5, переможця обласного етапу конкурсу «Учитель року – 2017»,  Мусійчук Я.В., котра запропонувала можливості організації співпраці учнів, учителів та батьків упровадженням проекту «Культура добросусідства».

Директор Макарівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа – природничо-математичний ліцей» Українець Н.М. зосередила увагу присутніх  на важливості безперервної освіти вчителя як необхідної умови підвищення його професійної майстерності, готовності до роботи в новій школі.

Рекомендації круглого столу:

Відділу початкової освіти КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»:

  1. Провести науково-методичні семінари для вчителів початкових класів з проблеми «Початкова школа: від знаннєвої парадигми до компетентнісної» за участю наукових співробітників Інституту педагогіки НАПН України, авторів Державного стандарту, розробників програм, навчально-методичного забезпечення початкової школи.
  2. Організувати фахове підвищення кваліфікації вчителів початкових класів з проблеми «Початкова освіта в контексті становлення нової української школи».
  3. Видати методичні рекомендації «Формування ключових та предметних компетентностей молодших школярів».
  1. Інформацію про проведення заходів з підготовки вчителів початкових класів висвітлювати на порталі КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» в рубриці «Новини» та «Початкова освіта».
  2. Сформувати електронну базу даних за матеріалами обговорення концептуальних засад нової української школи.
  3. До програми курсів підвищення фахової кваліфікації вчителів початкових класів ввести спецкурс «Особливості викладання курсу за вибором з українознавства «Я люблю Україну».

Регіональним методичним службам:

  1. Сприяти участі педагогічних працівників у заходах з підготовки до роботи у період становлення нової української школи.
  2. Забезпечити умови для участі вчителів початкових класів в онлайн-семінарах з даної проблеми.