20 грудня 2016 року на базі навчально- виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-ліцей» Обухівської міської ради Київської області відбувся майстер-клас учителів географії Лісової Тамари Вікторівни, учителя географії НВК «ЗОШ I-ІІІ ступенів № 3 – ліцей» Обухівської міської ради Київської області, Захарченко Алли Георгіївни, учителя географії НВК «СЗОШ I-ІІІ ступенів № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов – ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5» Обухівської міської ради Київської області, Безкровної Тетяни Миколаївни, учителя географії НВК «СЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 з поглибленим вивченням української мови та літератури – ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 імені А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області» з теми: «Формування предметних компетентностей учнів у процесі навчання географії».
У заході взяли участь: Совенко Валерій Володимирович, завідувач відділом методики викладання географії, економіки та краєзнавства КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», Мигаль Марина Леонтіївна, начальник управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, Капітоненко Ольга Степанівна, завідувач міського методичного кабінету управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, Хоменко Надія Вікторівна, директор навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-ліцей» Обухівської міської ради, 22 вчителі географії міст: Обухова, Бучі, Броварів, Фастова та районів: Васильківського, Згурівського, Обухівського, Таращанського та Тетіївського
Під час проведення майстер-класу розглядалися такі питання:
- Значимість теми компетентнісного підходу в курсі географічної освіти:
- система географічних знань створює фундаментальну базу для практичної діяльності особистості за різними напрямками;
- існує реальна можливість формування предметних компетентностей, уміння використовувати можливості навколишнього природного середовища та суспільства;
- даний підхід забезпечує відповідну структуру інтеграції знань – від інформації до прогнозування різних сторін діяльності особистості та суспільства;
- процес навчання має чітко виражений дослідницький характер, орієнтований на особистість, що постійно навчається, самовдосконалюється.
2. Дидактичні основи реалізаії компетентнісного навчання – компетентнісний підхід, інноваційні технології – це процес творчої інтеграції знань, ідей, переоцінки та перебудови понять, інформації в курсі природничих наук, коли створюються та реалізуються моделі навчання. Дослідницькі, інтелектуальні та інформаційні технології об’єднані в єдиній освітній системі.
У практичній частині заходу було проведено екскурсію на ПАТ «Київський картонно-паперовий комбінат», на якій учасники ознайомилися з виробничими процесами виготовлення паперу, картону, гофрокартону. У ході екскурсії проведено квест, мета та завдання якого полягало у закріпленняі знаннь з економічної географії (поняття «сировинна база», «інфраструктура», «фактори розміщення підприємств целюлозно-паперової промисловості»).
Учителі-практики висловили подяку авторам майстер-класу та організаторам за актуальний, змістовний методичний захід, проведений на високому науково-методичному рів
Із метою успішної реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, активізації пізнавальної діяльності учнів, формування їхніх ключових і предметних компетентностей у процесі навчання географії р е к о м е н д у є м о:
- Провести в закладах освіти міст, районів, «круглий стіл» з теми: «Значимість теми компетентнісного підходу в курсі географічної освіти».
Учасники майстер-класу
- Результати роботи майстер-класу узагальнити у формі створення банку методичних матеріалів щодо формування предметних компетентностей учнів у процесі навчання географії (методичні рекомендації, розробки навчальних занять, завдання для перевірки навчальних досягнень учнів, позаурочні та позакласні заходи з географії і т.ін.).
Учасники майстер-класу.