dosh

 

 Управління освіти

dosh

  Нормативно-правова база

dosh  ЦПРПП

Gallery Icon Заклади загальної середньої освіти

Contact IconЗаклади дошкільної освіти

dosh

Позашкільні заклади

Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта

Contact IconІРЦ

Contact Icon

Дистанційне навчання

Contact Icon

Публічні закупівлі

Портфоліо як засіб відслідковування професійного прогресу, представлення діяльності і професійного розвитку педагогів

 

    Портфоліо — це своєрідне «досьє досягнень» людини (зазвичай — представника творчої професії). Це — самопрезентація. Портфоліо можуть бути службовими, професійними, діловими й пропонуватися як у текстовому, так і в електронному вигляді. Портфоліо мають дизайнери, копірайтери, журналісти, оператори, рекламісти широкого профілю... Ну й фотомоделі, звісно :). Усі ці фахівці подають портфоліо потенційному роботодавцеві. Мета портфоліо — продемонструвати, на що здатний професіонал на практиці. Віднедавна портфоліо почали збирати також вчителі і школярі (у спеціальну теку вкладають грамоти, дипломи тощо).

   Міський методичний кабінет та Навчально-виховний комплекс «Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 з поглибленим вивченням української мови та літератури - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 ім. А.С. Малишка Обухівської міської ради Київської області»  вирішили присвятити цій актуальній проблемі методичні заходи:

  • Семінар-практикум вчителів фізики та інформатики "Портфоліо вчителя фізики та Інформатики".
  • Майстер-клас вчителя фізики та інформатики  Шевченка Анатолія Петровича.

     Тема цього заняття була запропонована головою міського методоб`єднання вчителів фізики міста А.П.Шевченко на секційний зустрічі педагогів міста під час Великої педагогічної ради напередодні 2016-2017  навчального року.

     Захід відбувся 19 жовтня 2016 року в кабінеті інформатики НВК «СЗОШ-ЗОШ І-ІІІ ст. №1». Цього осіннього дня до малишкової школи завітали вчителі фізики та інформатики нашого міста.

    В часи швидкого розвитку інформаційних технологій було б добре, щоб кожен вчитель фізики чи будь-якого предмету, міг створити та продемонструвати власне портфоліо. Портфоліо це не данина моді, а можливість вчителя популяризувати свої творчі наробки та педагогічний досвід  в колі своїх колег.

 

     Анатолій Петрович розробив свою методику створення такого портфоліо та запропонував  його вчителям. Перевагою цього методу є те, що вчителі, які не зовсім добре володіють інформаційними технолгіями могли б досить успішно створити власний спосіб демонстрації своїх успіхів на педагогічній ниві.

 

     Організатором і співдоповідачем семінару була методист методичного кабінету  управління освіти Олена Володимирівна Карнаух. Вона ознайомила присутніх з метою та завданням нашої зустрічі. Детально розповіла про потфоліо як засіб відслідковування професійного прогресу, представлення діяльності і професійного розвитку  педагогів.

 

     Пізніше до розповіді долучився основний доповідач, А.П. Шевченко. Він розповідав про види портфоліо, а саме презентаційне, тематичне, комплексне та власних досягнень. Продемонстрував свою власну і творчі роботи вчителів фізики та інформатики інших шкіл. Розповів про те, з чого слід починати, на що слід звернути увагу в першу чергу та які основні елементи мають бути обов`язковими, а які  можуть включатися у разі використання для інших потреб.

Створити власне портфоліо – справа честі кожного вчителя. Проте слід враховувати деякі поради.

 

Порада №1. Перш, ніж створювати презентацію, детально продумайте, які ілюстрації, вислови, цитати Вам знадобляться, щоб розкрити власну особистість.

Порада №2. Не намагайтесь осягнути неосяжне. Весь свій досвід роботи Ви не зможете вмістити в 20 слайдах. Виберіть те, що дійсно важливе.

Порада №3. Не перевантажуйте слайд великим за обсягом текстом. Кращий варіант – коротке речення і схема, яку завжди можна доповнити словесно.

Порада №4. Велика кількість фото чи картинок на слайді – недоречна. Краще дві (три) великих, ніж шість маленьких.

Порада №5. Не варто зловживати спецефектами. Мерехтіння на екрані, постійно вилітаючі з різних сторін картинки швидше роздратують глядача, ніж викличуть його захоплення.

Порада №6. Використовуйте контрастні кольори фону і тексту (наприклад, чорний шрифт на білому фоні).

Порада №7. Не створюйте презентацію за день до виступу – робіть це заздалегідь. Ви обов’язково згадаєте ще «щось дуже важливе» і захочете його показати.

Порада №8. Згідно методичних норм структура портфоліо повинна містити п’ять основних розділів:

Розділ І. Загальні відомості про вчителя.

Розділ ІІ. Науково-методична діяльність.

Розділ ІІІ. Результати педагогічної діяльності.

Розділ IV. Позакласна діяльність з предмета.

Розділ V. Навчально-матеріальна база.

Обсяг матеріалу в кожному розділі визначає сам вчитель.

Слайди презентаціїї можуть бути такі:

Титульний слайд – фото, прізвище, ім’я та по-батькові, творче кредо.

Загальні відомості (освіта, педстаж, місце роботи, результати попередньої атестації, підвищення кваліфікації, навантаження в поточному році, тощо).

Методична проблема вчителя.

Головні ідеї досвіду.

Результативність досвіду, якість навчання учнів.

Методична скарбничка ( друковані роботи, публікації ).

Робота з обдарованими учнями (результати олімпіад, конкурсів, тощо).

Перелік проведених відкритих уроків.

Перелік проведених виховних заходів з предмету.

Позакласна робота в цілому.

Робота в кабінеті.

Популяризація досвіду на різних рівнях.

Громадська діяльність вчителя.

Нагороди, відзнаки.

Потім відбувався сам майстер-клас. Педагоги мали відкрити папку з робочого столу кожен на своєму комп`ютері. В цій папці окремо були підібрані картинки та зображення, зразки педагогічних та життєвих кредо педагогів, шаблон презентації досвіду. Після запуску такого шаблона потрібно було в певних місцях слайдів вводити свою інформацію, в інших змінювати її. На великому екрані автор ідеї показував як це робиться, а в разі запитать підходив до кожного педагога і вирішував їх. Вчителі творчо і натхненно намагалися заповнювати шаблон, і по мірі сил виконати всі завдання. 

Зустріч була теплою і товариською. Цього дня в одному кабінеті зустрілися вчитель фізики Дідик Г.І. та її колишні учні, а нині вчителі С.В.Гайдаєнко та А.П.Шевченко. 

Наш навчальний заклад цього дня представляли вчителі - Анатолій Петрович Шевченко, Алла Вікторівна Шевченко, Галина Іванівна Дідик та заступник директора Надія Володимирівна Шевченко.

По закінченні заняття педагоги обмінялися думками та затвердили власні рекомендації:

З метою якісної організації навчального процесу та методичної діяльносі ММО фізики та інформатики у 2016/2017 навчальному році,  рекомендуємо:

 1. На засіданнях  шкільних методичних об’єднань учителів  розглянути і обговорити питання:

1.1  Потфоліо як засіб відслідковування професійного прогресу, представлення діяльності і професійного розвитку  педагогів.

1.2 Особливості створення портфоліо вчителя.

  Керівники міських методичних об’єднань вчителів

 жовтень - грудень 2016 року

2. Використовувати та поширювати  досвід та практичні навички здобуті під час роботи семінару.                                                                                       

Члени ММО фізики та інформатики 

                                                                протягом навчального року

 3. Узагальнити результати роботи та опублікувати їх на освітніх інтернет-ресурсах міста.

                                                                    Методисту ММК Карнаух О. В.

Побажаємо творчих успіхів всьому педагогічному активу міста!

Автори матеріалу А.В. та  А.П. Шевченко та Карнаух О.В