Формування сучасного читача засобами медіаосвіти
Життя сучасної людини сьогодні важко уявити без засобів масової комунікації (медіа). Людство є активним споживачем інформації, об'єм якої постійно збільшується. Величезна кількість телевізійних каналів, відео- та аудіопродукції, газет, журналів, сайтів в Інтернеті – все це невід'ємна частина сучасного суспільства. Щоденно світ медіа створює особливу медійну реальність, під впливом якої формується світогляд людини, її освіта, культура, життєві цінності. Час вимагає від усіх людей переорієнтуватися в інформаційному просторі, досконало володіти всіма можливими засобами комунікації.
Діти та молодь найбільше піддаються інформаційному впливу, вони ще не мають життєвого досвіду та схильні до сліпого наслідування привабливих образів. Тому головне завдання педагогів, медіаосвіти – навчити учня працювати з інформацією так, щоб не стати сліпою жертвою будь-якої пропаганди ЗМІ, а бути особистістю, яка мислить, аналізує, порівнює та робить висновки.
Розгляду цієї актуальної проблеми був присвячений навчально-методичний семінар учителів зарубіжної літератури «Формування сучасного читача засобами медіаосвіти», який відбувся 9 грудня 2015 року на базі НВК «СЗОШ І-ІІІ ступенів №5 – ЗОШ І-ІІІ ступенів №5» Обухівської міської ради Київської області.
У роботі семінару брали участь учителі зарубіжної літератури навчальних закладів міста, методист ММК Фесан Леся Петрівна, яка, відкриваючи семінар, розповіла про роль та значення медіа в житті сучасної людини.
Під час теоретичної частини семінару керівник ШМК учителів зарубіжної літератури Кіріченко Олена Володимирівна у своїй доповіді наголосила: «Щоб дитина грамотно споживала медіа, треба поставити її в позицію творця; те, що сьогодні відволікає читача від книги і читання (зокрема масмедіа), необхідно зробити помічниками вчителя у створенні мотивації у читанні».
Була презентована педагогічна скарбничка учителів НВК «СЗОШ І-ІІІ ступенів
№ 5 – ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5», до якої входить багато цікавих методичних прийомів та видів навчальної діяльності з медіатекстом: робота з відеофрагментами та анімаційними фільмами, створення учнями колажів, рекламних постерів, презентацій, буктрейлерів, видання літературного журналу чи альманаху, написання школярами власних текстів (пост на шкільному форумі, в соціальних мережах, стаття на сайті), аналітична робота з пресою тощо.
На відкритих уроках учителі зарубіжної літератури Узлій Лариса Степанівна («Поетичний образ України в повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом» у 6-Б класі), Кіріченко Олена Володимирівна («Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря» в 7-Г класі) продемонстрували ті види роботи з учнями, які дозволяють використовувати медіатекст на уроках зарубіжної літератури з навчальною метою та створювати додаткову мотивацію у читанні художніх творів.
Не залишив байдужими учасників семінару патріотичний позакласний захід «Україно, квіте любий...» (вчитель зарубіжної літератури Мущинська Зоя Йосипівна). Присутні мали можливість переглянути презентацію «Україна – рідний край», почути милозвучну українську пісню та вірші поетів світу про Україну.
Цей семінар зібрав педагогів-однодумців, які сповідують повагу і любов до дитини, прагнуть самовдосконалюватися та сприяти творчій самореалізації учнів.