Формування життєвих компетенцій учнів шляхом інтеграції навчальних предметів у освітній діяльності
Головним завданням освіти є підготовка молоді до сучасного життя, тобто формування в неї необхідних компетентностей, а одним із засобів їх формування є інтеграція навчальних дисциплін. Інтеграція може вирішити основні суперечності освіти – протиріччя між безмежністю знань і обмеженими людськими ресурсами.Органічне поєднання відомостей інших навчальних предметів навколо однієї теми, є однією з найперспективніших інновацій, яка закладає нові умови діяльності викладачів та учнів, що має великий вплив на ефективність сприйняття учнями навчального матеріалу.
Я. А. Коменський акцентував увагу на необхідності "завжди і всюди брати разом те, що пов’язано одне з одним". Необхідність інтегрованого підходу до організації навчально-виховного процесу великий дидакт пояснював таким чином: "Всі знання виростають з одного коріння - навколишньої дійсності, мають між собою зв’язки, а тому повинні вивчатися у зв’язках". Інтеграція здатна вирішити чисельні проблеми освітянської системи.
- Інтеграція навчання як засіб забезпечення системних знань учнів. Шевченко А.В.;
- Формування цілісного світогляду учнів на уроках української літератури засобами інтеграції. Крук В.І.;
- Впровадження інтегрованого навчання на уроках української мови. Стременко О.А.;
- Інтегровані уроки та уроки-подорожі з трудового навчання. Спіленко О.К.;
- Інтегровані уроки. Карась О.Г.;
- Перспективи роботи торчих групп вчителів та актуалність інтегрованого навчання. Карнаух О.В.
Велика подяка колективу Академічного ліцею №1 імені А.С.Малишка за створену атмосферу педагогічної творчості, змістовні виступи та прекрасно організований захід.
Методист ММК Карнаух О.В.