Майстер-клас ГАК Любов Іванівни
Приєднання української освіти до європейського простору потребує ефективного запровадження компетентнісного підходу в освітній процес, зокрема у процес викладання шкільного курсу історії.
Комплексним показником рівня шкільної історичної освіти є історична компетентність учнів, тобто здатність пізнавати минуле, заснована на знаннях, ціннісних орієнтирах і досвіді, набутих під час усього періоду навчання.
Формування предметно-історичної компетентності учнів має дуже важливе значення як для майбутніх випускників, громадян власної держави, так і для суспільства в цілому. Результатом вивчення історії в модерній, оновленій школі повинно стати не лише засвоєння фактичного історичного матеріалу, імен, понять, термінів, дат, а й отримання навичок критичного мислення, творчого підходу до розв’язання проблем; з’ясування змісту вивченого та використання отриманих знань на практиці в різноманітних життєвих ситуаціях; усвідомлення себе українцем, європейцем, розуміння своєї ролі в суспільстві. Адже випускник, який підготовлений до життя в соціумі та сучасному світі, зможе показати себе, відстояти власну думку та захистити себе.
У контексті сказаного набуває великого значення методика викладання історії в школі, яка вимагає від вчителя творчого підходу, особливо у виборі методичних прийомів і засобів. Своїми досягненнями та досвідом в реалізації принципів компетенісного підходу у викладанні шкільного курсу історії 9 листопада 2018 року ділилася з колегами міста вчитель історії навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – ліцей» «Відмінник освіти», вчитель-методист Гак Любов Іванівна.
У роботі міського майстер-класу на тему «Компетентнісний підхід у викладанні шкільного курсу історії» взяли участь методист міського методичного центру Надія Володимирівна Шевченко, вчителі історії та правознавства закладів загальної освіти міста Обухова.
На початку майстер-класу з вітальним словом до учасників звернулася директор школи-ліцею Надія Вікторівна Хоменко, яка ознайомила гостей з особливостями функціонування НВК, наголосила на важливості формування історичної компетентності учнів та розповіла про досягнення вчителів-істориків школи у цьому процесі, побажала усім плідної роботи.
У ході теоретичної частини майстер-класу Любов Іванівна розкрила питання на тему «Компетентнісний підхід до викладання шкільного курсу історії». Доповідь вчителя супроводжувалася змістовною і яскравою презентацією.
Практична частина майстер-класу відбувалася у нетрадиційній формі і називалася «Калейдоскоп ідей». Під час практичного блоку Гак Л.І. разом з ученицями 9-А класу – Павліченко Юлією та Посоховою Анною представили й апробували спільно з учасниками заходу різні форми, методи і прийоми творчої діяльності, які довели свою ефективність у формуванні історичної компететнтності учнів на уроках історії та в позакласній роботі, зокрема:
$11. Інноваційні методи і прийоми роботи на уроках історії (кроссенс, інфографіка).
$12. Можливості використання проектної технології у вивченні шкільного курсу історії.
$13. Історичний квест-тест як одна з форм роботи під час проведення уроків узагальнення знань.
Усім присутнім для використання в роботі було підготовлено роздатковий матеріал: методичний буклет, пам’ятки для роботи над історичними проектами, дидактичні матеріали для роботи з візуальними джерелами тощо.
Майстер-клас завершився підбиттям підсумків та схваленням досвіду роботи Гак Любові Іванівни. Під час заходу учасники творчо й активно працювали, забувши повсякденні турботи і прагнучи до професійного зростання та самовдосконалення.
Сподіваємося, що кожен захід, який відбуватиметься у стінах школи-ліцею №3, буде залишати в гостей стільки ж приємних вражень.
Форноляк І.В., заступник директора з навчально-виховної роботи
НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 – ліцей» Обухівської міської ради